newspaper.com.ua

Просто ще один сайт на WordPress

Трудові книжки в е-форматі та автоматичне призначення пенсії: плюси і мінуси закону

Верховна Рада ухвалила законопроєкт, який запроваджує електронну трудову книжку та дає можливість призначати пенсії автоматично за допомогою системи електронного обліку стажу.

Законопроєкт передбачає:

  • скановані або оцифровані копії паперових трудових книжок мають внести до Державного реєстру через портал електронних послуг Пенсійного фонду України;
  • передбачений перехідний період у 5 років, протягом якого мають оцифрувати всі трудові книжки;
  • паперові трудові книжки будуть чинні разом із електронними протягом перехідного періоду;
  • перенесення інформації з паперових трудових книжок здійснюватимуть працівники і роботодавці із обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису;
  • після оцифровування роботодавець зобов’язаний видати оригінал паперової трудової книжки працівнику на руки під підпис;
  • роботодавець зобов’язаний вносити на вимогу працівника до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення;
  • запровадити можливість автоматичного призначення пенсії (без особистого звернення особи) зі збереженням за особою права відстрочення виходу на пенсію;
  • якщо особа бажає продовжити працювати, розмір її пенсії підвищуватиметься на 0,5−0,75%.

Читайте також: Електронні трудові книжки: у ПФУ пояснили, як це працюватиме

Автори законопроєкту про впровадження електронної трудової книжки у пояснювальній записці до документа наводять свої аргументи щодо потреби такої новації. Вони переконані, що реформа обліку трудової діяльності працівника полягає у поступовій відмові від паперових трудових книжок, що в перспективі створить можливості для:

  • зменшення витрат роботодавців на ведення паперового документообігу;
  • спрощення доступу до інформації про набутий стаж працівників;
  • врахування даних стосовно освіти та кваліфікації працівників для планування підготовки (перепідготовки) фахівців за актуальними напрямками;
  • усунення можливих ризиків і негативних наслідків втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації та внесення недостовірних відомостей до цього документа.

Прихильники е-варіанту вважають, що такий документ все спрощує, адже не треба постійно мати при собі паперову книжку, яка може загубитися чи порватися. Відновити її тяжко.

Їхні опоненти своїм основним доводом вважають те, що е-варіант може бути втрачений у разі системного збою. І це небезпідставне побоювання може перекреслити всі переваги та зручності е-формату.

Які державні гарантії того, що цифрові дані не зникнуть:

  • таких гарантій у законі про е-трудові немає. Зрештою, не завжди вдається навіть з паперовою трудовою відновити певний період трудової діяльності, якщо підприємство чи організація закрились чи збанкрутіла.

Читайте важливі новини та поради, які стануть в пригоді для вашого гаманця, в телеграм-каналі Finance_ukr 🤫