newspaper.com.ua

Просто ще один сайт на WordPress

Інвестори щорічно втрачають мільйони доларів, плутаючи акції компаній зі схожими назвами — The Economist

Інвестори по всьому світу щорічно втрачають мільйони доларів, періодично плутаючи акції компаній зі схожими назвами.

Про це пише журнал The Economist.

Наприклад, в останні місяці набирає популярність соцмережа з голосовими чатами Clubhouse. Вона була запущена в березні 2020 року. Стати учасником можна лише за запрошенням. До січня 2021 року кількість користувачів зросла до 2 млн. Серед них – телеведуча Опра Уїнфрі, репер Дрейк і голова Tesla Ілон Маск.

Після того як Маск написав в Twitter 31 січня, що користується цією соцмережею, акції китайської Clubhouse Media Group зросли на 117%, але ця компанія не має ніякого відношення до популярного додатку Clubhouse. Компанія, якій належить ця соцмережа, не є публічною, і її акції не торгуються на біржі. Коли нові інвестори Clubhouse Media Group усвідомили свою помилку, її акції різко подешевшали.

Твіти Маска і раніше приводили до таких помилкових інвестицій. Коли 7 січня він порадив своїм фоловерам користуватися додатком для обміну миттєвими повідомленнями Signal, акції техаської компанії з виробництва медичного обладнання Signal Advance подорожчали в шість разів, після чого обвалилися.

У минулому році деякі інвестори навіть переплутали виробника електромобілів Tesla (тікер – TSLA) з біотехнологічної фірмою Tiziana Life Sciences (тікер – TLSA).

Схожу помилку в минулому році здійснили деякі інвестори, які хотіли купити акції компанії Zoom Video Communications (тікер – ZM), що створила програму для організації відеоконференцій. Коли вона почала набирати популярність через пандемію коронавірусу, акції Zoom Technologies (тікер – ZOOM), невеликої холдингової компанії зі штаб-квартирою в Пекіні, різко подорожчали.

У минулому інвестори також часто здійснювали такі помилки. Наприклад, в 2013 році скуповували акції збанкрутілої фірми з виробництва побутової електроніки Tweeter Home Entertainment замість акцій соцмережі Twitter, яка на той момент ще не була публічною. У 2017 році Snap, материнську компанію мобільного додатка Snapchat, переплутали зі Snap Interactive, компанією-розробником програмного забезпечення.

Ці тривіальні помилки можуть обійтися дорого. У статті, опублікованій в 2019 році, Вадим Балашов і Андрій Нікіфоров з Університету Рутгерса проаналізували 31 аналогічний випадок на фондовому ринку за період з 1993 по 2013 рік. Вони підрахували, що інвестори витратили близько $66 млн доларів на транзакційні витрати, щоб здійснити ці помилкові угоди.