newspaper.com.ua

Просто ще один сайт на WordPress

Введення приватного будинку в експлуатацію: як оформити

Завершальний етап будівництва приватного будинку — введення його в експлуатацію. Після цього нерухомість вже можна використовувати за призначенням і розпоряджатися нею.

Про це пише dom.ria.

Операція являє собою реєстрацію декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Послуга надається безкоштовно.

Введення об’єкта в експлуатацію – завершальний етап, що дозволяє згодом зареєструвати право власності на нього в Держреєстрі майнових прав.

Доки не пройдено процедуру введення в експлуатацію, власник не лише не може користуватися будинком за законом, але у нього не вийде укласти договори з місцевими комунальними організаціями про надання послуг.

Навіть якщо до будівлі вже підведені комунікації, вони не будуть запущені. Крім того, на такий будинок не можна оформити право власності. Це робиться вже після введення в експлуатацію. А значить, продати нерухомість, оформити її у спадок, використовувати як заставу, обміняти або провести будь-які інші операції також не вдасться.

За фактом до моменту введення в експлуатацію будівля вважається недобудом, і до неї застосовуються відповідні положення.

Штрафи. За використання будинку, не введеного в експлуатацію, передбачений штраф в розмірі 850 грн.
А в разі повторних порушень він зростає. Щоб зареєструвати декларацію про готовність приватного будинку до експлуатації, на руках треба мати такі документи: паспорт та код власника та співвласників ділянки; документ про право власності на землю; повідомлення про початок будівництва об’єкта. Це попередній пакет паперів. Крім нього також знадобиться технічний паспорт.

Як оформити. Етапи введення приватного будинку в експлуатацію:

  • подати документи державному органу через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через спеціальний онлайн-сервіс. Розглянутий порядок поширюється на приватні будинки з такими характеристиками: площу до 500 кв. м; наявність не більше двох поверхів крім мансарди.
  • Будинок повинен бути зведений на підставі будівельного паспорта.

Ще одна обов’язкова вимога – початок робіт повинно бути зареєстровано подачею відповідного повідомлення. Відповідно до закону й інструкції Мінрегіону для введення приватного будинку в експлуатацію потрібно пройти наступні етапи: Оформлення технічного паспорта на об’єкт. Замовте техпаспорт БТІ або у приватного ліцензованого спеціаліста.

Представник компанії проведе інвентаризацію об’єкта, перевірить його на відповідність параметрам, зазначеним у будівельному паспорті. На основі зібраної інформації, замірів він складе техпаспорт.

В документації буде показана інформація про розташування будинку, його основні технічні характеристики, конфігурація, розміри. Орієнтовна вартість послуги — від 1500 до 3500 грн. Вона залежить від площі будинку та розцінок компанії або індивідуального підприємця.

Реєстрація права власності. За фактом, до цього етапу будинок вже введено в експлуатацію. Але щоб стати його власником та мати можливість розпоряджатися майном, зареєструвати там місце проживання, укладати договори про надання комунальних послуг, залишається оформити документ про право власності. З цим питанням зверніться до державного реєстратора через ЦНАП або до нотаріуса, надавши паспорт, код, документи про введення будинку в експлуатацію та присвоєння поштової адреси.

Вартість реєстрації буде залежати від терміну проведення операції. Найшвидший варіант — за 2 години — обійдеться в 10 510 грн.

Найдовший займає до 5 робочих днів — у державного реєстратора коштує 210 грн.

Тепер будинок введений в експлуатацію, ви — його власник і вже можете повноцінно не лише користуватися цією нерухомістю, але й розпоряджатися нею. Укладіть договори з комунальними службами, вони під’єднають комунікації, підведені до об’єкта.

🎬 Типові помилки при продажу квартири 😉